reklama

Fíííha, Američan!

Hlad ma donútil vykročiť z príbytku, čo vyvolalo vo mne nežiaduce emócie. Odpútať sa od rozčítanej knihy mi spôsobuje priam muky. Nič sa nedá robiť, záchrana života je pre mňa prvoradá. Vytipovala som malý obchod neďaleko môjho bydliska a uveličená nad správnou voľbou vošla som do malých potravín. Ideálna situácia. Predo mnou stojí muž vo veku seniora. Asi tiež neznáša hypermarkety, tajne dúfa v rýchly nákup. Omyl. Keby sme tušili, čo nás čaká, vzali by sme si aspoň rybárske stoličky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Predavačka plná ochoty a sladkého úsmevu začala s vypočúvaním. Z úst sa jej lial čistý tuzemský med. Mala som pocit, že sme olepení všetci.

„A ako dcérka, ako sa má? Dobre? A na koľko dní prišla? Už má bruško? A už dokončila školu?“ Muž sa zopár krát nadýchol, rád by aj niečo povedal, ale nedalo sa. Príval predavačkiných slov ho doslova zmiatol.

„A odkiaľže je ten váš zaťko?“ Pánko tichým, sotva počuteľným hlasom odpovedá: „Z Ameriky.“ „Fíííha, z Ameriky? No toto, no toto!“ Nevedela sa prebrať z ohromenia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moje nadšenie z výberu predajne sa postupne vytrácalo. Žasla som nad „vynaliezavosťou“ predavačkiných otázok. Mala som pocit, že sa minula povolaním. Jej vypočúvanie bolo brilantné, na vysokej profesionálnej úrovni.

Prešľapovala som z nohy na nohu, kríže sa začali ozývať bolesťou prvorodičky. Nohy ma boleli až pod ušami, ale vidina istej potraviny mi nedovolila opustiť toto impozantné miesto. Trpezlivo a so „záujmom“ som sledovala priebeh jednostranného rozhovoru. Dotyčná žmolila v rukách odobraté peniaze, len zvedavosť jej znemožnila ukončiť platobnú transakciu. Pokračovala vo vytváraní seriálu pod názvom: „Kto?“ „S kým?“ „Kde?“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zbadala som, že dotyčný pán začína podozrivo blednúť. Známe prirovnanie „bledý ako stena“ ho presne vystihovalo. Plešinu mu zdobili kvapky potu. Bolo mi úplne jasné, že sa blíži ku kolapsu. Začala som uvažovať o prvej pomoci pre neho a o druhej pre mňa. Žena z druhej strany pultu letmým pohľadom zistila, že na nás idú mrákoty. „Je vám nevoľno?“ Začudovane nám venovala otázku.

Určite by ju ešte zaujímalo, akú má zaťko farbu pleti, či je právnik alebo len taký obyčajný milionár, či na svadobnú cestu pôjdu okolo sveta, či len tak jednoducho sa budú flákať v Kalifornii. Nedalo sa. Nakupujúci pán svokor bol totálne vyčerpaný. Neistým krokom opustil predajňu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Váhala som, či jej mám povedať, že idem do Ameriky. Možno nabudúce...

Kúpila som si dva vysušené makovníky a s úľavou, že na mňa dnes nedošlo, som opustila predajňu.

Božena Mihaličková

Božena Mihaličková

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Humor je môj priateľ. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu